Italeri - Spitfire Mk. IX makett 1:72

Italeri - Spitfire Mk. IX makett 1:72
Italeri - Spitfire Mk. IX makett 1:72
Italeri - Spitfire Mk. IX makett 1:72
Italeri - Spitfire Mk. IX makett 1:72
Italeri - Spitfire Mk. IX makett 1:72
Italeri - Spitfire Mk. IX makett 1:72

Italeri - Spitfire Mk. IX makett 1:72:



Minőség: 1.osztály



Ajánlott: 14 éves kortól



A Supermarine Spitfire valószínűleg a leghíresebb brit harcos a második világháborúból. Ez egy teljesen fém gép volt, alacsony szárnyú kialakítással, jellegzetes elliptikus szárnyakkal, klasszikus farokkal és behúzható futóművel. A prototípus repülése 1936. március 5-én történt. A Spitfire a RAF elsődleges gépének bizonyult a háború alatt, és továbbra is túlélte a háborút, 10 évig maradt gyártásban. A Spitfire története RJ Mitchell, a Supermarine vezető tervezőjének rajzasztalán kezdődött. Az első gépek 1938-ban kerültek a RAF egységeihez, de amikor 1940 nyarán megkezdődött a brit csata, a repülőtereken már 19 modern vadászszázad volt - a szigetek valamivel régebbi hurrikánjaival együtt 600 repülőgép védett. Az ellenségeskedés fejlődésével a Spitfire bárhol szolgált, bárhol is működött a RAF Távol-Keleten, Észak-Afrikában és Olaszországban, a normandiai partraszállás és a franciaországi harcok során, végül az 1945-ös németországi művelet során. Sok brit számára a győzelem szimbóluma lett a második világháborúban. Ennek a csodálatos gépnek legalább egy tucat gyártási változata van. Közülük a legfontosabbak. az első sorozatgyártású Spitfire Mk.I 1030 lóerős Rolls-Royce Merlin II motorral hajtva. Elsősorban ez a gép volt olyan kiváló hozzájárulás a brit csatához. Ennek a modellnek számos változatát fejlesztették ki, többek között PR Mk IA (felderítő változat) vagy PR.IG (fegyveres felderítő változat). Egy másik érdekes változat a Spitfire Mk.V volt, Rolls-Royce Merlin 45 motorral, 1440 LE. Később a Merlin 50 motorokat is összeszerelték. Ennek a verziónak a sorozatgyártása 1941-ben kezdődött, és ez volt a válasz. RAF a Messerschmitt Bf-109F megjelenésére. Egy másik nagyon sikeres változat a Spitfire Mk.IX, amelyet Merlin 61 motor hajt, 4 lapátos légcsavarral. A Focke-Wulf Fw-190 ellenfeleként hozták létre, és 1941 végén gyártották. Ezt a verziót sokszor módosították, és például 1944-ben új giroszkópot, kibővített kormányt vagy más szárnyrendszert kapott. Egy másik fontos verzió a Spitfire Mk.XIV, Rolls-Royce Griffon 61 motorral és ötlapú propellerrel. A sorozatgyártás 1943 októberében kezdődött. Az egyik utolsó sorozatgyártású változat az Mk.21 volt. Ennek a változatnak Griffon 61 motorja volt, erősen megerősített felépítéssel és burkolattal, a szárnyak meghosszabbodtak, így a repülőtér növelte a felületüket. A tömeggyártás 1945 márciusában kezdődött. 



Összeállítása festést és ragasztást igényel.

Adatok
Cikkszám
0094S
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!