Italeri - M4 Sherman makett 1:56:
Minőség: 1. osztály
Ajánlott: 14 éves kortól
Az M4 Sherman amerikai nehézsúlyú közeg volt a második világháborúban. Az első prototípusokat 1941-ben építették, és a sorozatgyártás 1942-1945 között folytatódott. Összesen körülbelül 49 000 példány készült erről a tankról az összes verzióból, ami a második világháború egyik legtermeltebb harckocsijává és a szövetséges hadseregek felszerelésének legfontosabb harckocsijává vált ebben a konfliktusban. Az M4 Shermant egyetlen 400 lóerős Continental R 975 C4 motor hajtotta az M4A1 változatban . A jármű fegyverzete - a verziótól függően - egyetlen 75 mm-es M3-as ágyú vagy egy 76 mm-es M1-es ágyú, vagy egy 105 mm-es M4-es hajtó és két 7,62 mm-es Browning1919A géppuska volt.
Az M4 Shermant az M2 és M3 tankok utódjaként fejlesztették ki, bár ez utóbbi számos alkatrészét felhasználta. Először is csak az M3 Lee autó kissé megváltozott futóművét használta. Az M4 Sherman megtervezésekor a hangsúly elsősorban a gyalogsági segédjármű szerepének betöltésére helyezte a hangsúlyt, és nem az ellenséges harckocsikkal való harcra - ez volt az amerikai harckocsirombolók szerepe. Csak a szekerekkel való lehetséges ütközéseket feltételeztékPz.Kpfw III és Pz.Kpfw IV. Jelentős szerepet játszott az új tartály tömeggyártása és a lehető legalacsonyabb gyártási költségek is. Ennek eredményeként 1942-re és 1943 elejére jó fegyverzetű, átlagos páncélzatú, de megdöntött előlappal ellátott, de rossz irányíthatóságú és - főként az első verziókban - nagyon tűzveszélyes harckocsi kapott helyet a motortérbe ütközés következtében. Ugyanakkor létrejött egy tank, amely valóban nagyüzemi termelés lehet és jelentős modernizációs potenciállal rendelkezik. A sorozatgyártás során számos fejlesztői változat jött létreM4 Sherman. Időrend szerint az első az M4A1 verzió volt, amely már öntött páncélzattal rendelkezik. Egy másik - az M4A2 - hegesztett páncélzattal és új General Motors 6460 motorral rendelkezett, 375–410 lóerővel, de sokkal kevésbé hajlamosak a tűzre. Megjelent az M4A3 változata is, amely egy 105 mm-es tarackkal volt felfegyverezve, és egy Ford GAA motorral működött, amelynek teljesítménye 450 LE. Az M4A3 verzió alapján két alverzió jött létre: az M4A3E2 Jumbo megerősített páncélzattal és az M4A3E8 a HVSS és 76 mm-es fegyverrel. Érdekes fejlesztési változat volt a T34 Calliope jármű is, irányítatlan rakétákkal a toronyra szerelve. Az M4 Shermant hatalmas mennyiségben szállították a brit és a vörös hadseregnek is. Előbbi a Firefly verzióját fejlesztette ki ennek alapján, nagyszerű, 17 fontos páncéltörő fegyverrel. A második világháború alatt az M4 Sherman harckocsik Észak-Afrikában harcoltak (1942-1943), Olaszországban (1943-1945), a normandiai, franciaországi és nyugat-németországi harcok során (1944-1945), de a Csendes-óceánon vagy a Vörös Hadsereg soraiban is a keleti fronton. A második világháború után az M4 Shermant sok országban használták, így Argentínában, Belgiumban, Indiában, Izraelben, Japánban, Pakisztánban és Törökországban. Részt vett számos 1945 utáni konfliktusban, köztük az 1965-ös indo-pakisztáni háborúban és az 1967-es hatnapos háborúban.
A készletben található méretarányos Italeri modell ragasztást és festést igényel. A szükséges kiegészítőket (ragasztó, festék, ecset) a készlet nem tartalmazza.