Italeri EF-2000 Typhoon (modellkészlet):
Minőség: 1 osztály
Ajánlott: 14 éves kortól
Az Eurofighter Typhoon vagy az EF-2000 egy konzorcium projektje, amely három konszernből áll: az Alenai Aeronautica, a BAE Systems és az EADS. A négy nemzetből álló Eurofighter delta alacsony szárnyú, kacsa elülső farokkal. Elsődleges feladata a légi harcok és a támadások látóhatáron kívüli lebonyolítása. Támadhatja a földi célpontokat is. Az Eurofightert a nagy manőverezhetőség jellemzi a túllépő repülések során. A modern motorok lehetővé teszik, hogy szuper hangsebességgel repüljön utánégető használata nélkül. A Typhoon egy 27 mm-es belső Mauser BK27 ágyúval van felfegyverkezve. Tizenhárom szárny alatti (4 + 4) és törzs alatti (5) csomóponton a BVRAAM (látótávolságon kívüli támadás), ASRAAM (Advanced Air-Near-Air Rocket) rakéták rögzíthetők, Storm Shadow vagy Taurus patronrakéták (levegő-föld). A Typhoon arzenál tartalmazza még a Brimstone és a DWS 37 levegő-föld rakétákat, valamint lézersugárral irányított bombákat (lézeres céljelző szükséges). A fedélzeti fegyverzet-ellenőrző rendszer figyeli, teszteli és elindítja a szárnyak alá csatolt arzenált. Az EF-2000 pajzs egy integrált elektromágneses sugárzás-érzékelő és interferencia rendszer (ESM / ECM), DASS néven, aktív zavaró fejekből, emisszió-érzékelő antennákból, első és hátsó figyelmeztető állomásokból (RWR), valamint hő- (fáklya) és radarból ( dipólusok). A detektálást / követést (hasonlóan az orosz MiGu-29-hez) két rendszer végzi. Az első egy előre néző hőérzékelő (FLIR), amely egy IRST hőérzékelő és nyomkövető rendszerrel együtt működik. A második szempár természetesen az X-sávban működő ECR 90 multitask radar Aerospace (DASA) Németországból. Az Eurofighter pilóta a hangvezérléssel felszerelt pilótafülkében ül. Ezenkívül körülbelül 25 vezérlőgomb található a fojtószelepen és a joystickon. Az információkat az MHUD többfunkciós fényvisszaverő kijelző és a konzolon található három MHDD színes többfunkciós kijelző mutatja. Kiegészíti a HMS sisakra szerelt bemutató rendszer. Martin Baker Mk16A típusú 0-0 kidobószéket használtak. Mivel a repülőgép statikailag instabil, közvetlenül a fedélzeti számítógép vezérli, amely egy digitális fly-by-wire rendszer segítségével kezeli a vezérlő felületeket és a szárnyak gépesítését. Az EFA-t két Eurojet EJ200 ikeráramú sugárhajtómű hajtja, mindegyik 60 kN tolóerőt ad, az utóégőkkel pedig 90 kN. A motorok digitális vezérlésűek. Műszaki adatok: Maximális sebesség: 2 124 km / h, emelkedési sebesség: 315 m / s, maximális mennyezet 19 812 m, maximális hatótávolság: 3 790 km, fegyverzet: fix-1 Mauser 27 mm-es ágyú, 7500 kg-ig felfüggesztve. és az utánégők bekapcsolása után 90 kN. A motorok digitális vezérlésűek. Műszaki adatok: Maximális sebesség: 2 124 km / h, emelkedési sebesség: 315 m / s, maximális mennyezet 19 812 m, maximális hatótávolság: 3 790 km, fegyverzet: fix-1 Mauser 27 mm-es ágyú, 7500 kg-ig felfüggesztve. és az utánégők bekapcsolása után 90 kN. A motorok digitális vezérlésűek. Műszaki adatok: Maximális sebesség: 2 124 km / h, emelkedési sebesség: 315 m / s, maximális mennyezet 19 812 m, maximális hatótávolság: 3 790 km, fegyverzet: fix-1 Mauser 27 mm-es ágyú, 7500 kg-ig felfüggesztve.