Italeri 71080 AH-64 Apache:
Minőség: 1 osztály
Ajánlott: 14 éves kortól
McDonnell-Douglas (Boeing) AH-64 helikoptert választották győztesnek a Bell YAH-63-as versenyén 1976 decemberében. Az Apache név 1981-ben ragadt a helikopterre. Ez a rendkívül hatékony gép négylapú rotorral rendelkezik, amelyeket két General Electric T700-701 turbinás motor hajt, 1696 LE kapacitással. A visszamaradó szárnyak hagyományos hátsó szárnyakkal vannak felszerelve, és a vízszintes lemezfarok javítja a hosszirányú kormányzást. A kétfős személyzet egymás után foglal helyet a páncélozott kabinban. A pilóta ülése hátul, a fegyverkezelő / tüzér pedig elöl. A helikopter univerzális alkalmazásának kulcsa a lövész helyzetében lévő TADS-rendszerek és a pilóta által használt PNVS-rendszerek. A TADS egy célkövető lézerjelző és távolságmérő egység, valamint egy előrefelé néző infravörös érzékelő, amelyet a normál optika sokszorosít. A PNVS rendszer is ?? egy fejlett FLIR rendszer, amely lehetővé teszi a helikopter vezetését közvetlenül a föld felett, hogy megakadályozzák vagy késleltessék az ellenséges légvédelem általi észlelést. Az Apache helikopterek részt vettek a panamai akcióban 1989-ben, az 1991-es Sivatagi vihar, vagy az utolsó iraki konfliktus (2003) során. 1990 végén megkezdődött a helikopter új verziójának építése, amely a fej fölé volt telepítve a fegyverek irányítására Martin / Westinghouse Longbow milliméteres radarral. A Rockwell AGM-114 Hellfire páncéltörő rakéták irányítására szolgál. Műszaki adatok: Maximális sebesség: 300 km / h; emelkedési sebesség 12,7 m / s, maximális hatótávolság (külső tartályok nélkül): 689 km, fegyverzet: fix-1 Hughes M230A1 láncfegyver 30 mm-es kalkulátorral és külső fegyverek - leggyakrabban Hellfire rakétákkal.